reklama

Zákon č. 211/2000 Z.z. v praxi.

Popíšem osobnú skúsenosť uplatnenia v praxi Zákona číslo 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám. Zákon využívam na získanie informácií a kópií zo spisov môjho syna Roberta Kubíka vedeného ako ZŤP-S na Úrade práce, sociálnych vecí a rodiny v Banskej Bystrici.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Poďme sa teda nanázornom príklade pozrieť ako pracovníci ÚPSVaR v Banskej Bystrici
nakladajú sožiadosťami zo Zákona č. 211/2000 Z.z.
Dňa 19.03.2008som si podala nasledovnú žiadosť. Na úrad pracovisko Skuteckého 39.

Viď foto.

Obrázok blogu

Na okraj dodám,že v ten deň som podávala aj Odvolanie voči Rozhodnutiu. Ďalej dodám,
že som žiadosťpodávala preto na pracovisko Skuteckého 39 lebo na ich oddelení posudkových činností sakonalo a teda spis bol stále u nich.
Dňa 28.03.2008som poštou dostala oznámenie s ich interným dátumom 26.03.2008,
že moju žiadosťo kompletné kópie zo spisu zasielajú na Ústredie úradu na Zvolenskú cestu27. Údajne dávajúprednosť správnemu konaniu pred Zákonom č. 211/2000 Z.z. a teda odstupujú žiadosť na úradkde sa koná odvolanie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viď foto.

Obrázok blogu

Dňa 04.04.2008poštou prišlo ďalšie oznámenie tentoraz z Odvolacieho orgánu
na Zvolenskejceste 27, že tú moju žiadosť z 19.03.2008 odstúpenú pracoviskom úradu
na Skuteckého 39 znova odstupujú na Skuteckého 39 kde somžiadosť podávala
lebo úrad na Zvolenskejceste dostal spis na odvolanie až 25.03.2008. Telefonovala som s poverenoupracovníčkou na Zvolenskej ceste a povedala, že kópie mal vyhotoviť úradna Skuteckého 39. Na otázku prečo onidali prednosť Zákonu č. 211/2000 Z.z. pred správnym konaním sa nechcela vyjadriť.

Viďfoto.

Obrázok blogu

Dňa 08.04.2008prišli konečne mnou žiadané kópie s ich interným dátumom 03.04.2008.
Paradox je, žepopisujú púť mojej žiadosti ale podľa vyjadrenia v poslednom odstavciuvádzajú. Podľa nich mikópie dávajú zo Zákona číslo 71/1967 Z. o správnom konaní a vôbec nieje zmienka prečo zmenili moju žiadosť zo Zákona č. 211/2000Z.z na žiadosť podľa Zákona o správnom konaní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viď foto.

Obrázok blogu

Mala som telefonickýrozhovor aj s vedúcim oddelenia na ktorého som žiadosť zasielala19.03.2008 a žiadalasom odpovede prečo to tak spravili. Tvrdil, že on chcel aby to bolo čonajrýchlejšie vybavené a na moju otázku prečo žiadosť neposlali dňa25.03.2008 spolu s odvolaním ale až 26.03.2008nemal jeden pádny argument. Nechcel povedať prečo neurobili kópie 19.03. alebo 20.3.a rovnako ich mohli urobiť 25.03.2008 ešte pred odoslaním na odvolacíorgán.
Lehotya postup podľa Zákona č. 211/2000 Z.z. boli jednoznačne porušenéa svedčí to o tom, že aplikáciazákona v praxi činí pracovníkom veľké problémy. A už viem prečo chcúnovelizovať Zákon č. 211/2000 Z.z., jednoducho preto lebo si to žiadalipapierové hlavy na úradoch aby si uľahčili prácu s ním.

Andrea Kubíková

Andrea Kubíková

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Andrea Kubíkova a žijem od malička tu na Slovensku v prekrásnom meste Banská Bystrica. Som matka, manželka a inak zaneprázdnená žienka domáca. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu